Wednesday, October 7, 2009

My mint plant has moved indoors!

Jag tycker mycket om mynta, speciellt i mina läskande alkoholfria Mojitos naturligtvis! Men de verkade inte trivas så bra så jag tänkte att om jag planterar två plantor i en större kruka med ny fin jord så kanske de trivs bättre. Först stod de ute men sen när det blev kallare så fick de flytta in. Nu står de i ett soligt fönster och verkar trivas, hittills iallafall! Med på bilden är även den söta lilla pallen som vi sprayade vit. Just nu försöker jag plugga så mycket jag kan inför provet som jag tänker skriva i februari. Det är få som klarar det och jag har bara läst halva kursen men man kan ju alltid försöka. Nästa gång jag kan skriva det är först om några år så jag måste nog prova nu trots allt. Hoppas att det är lika soligt och fint hos er som det är hos oss!



I like mint, especially in my refreshing virgin Mojitos ofcourse! But they didn't seem very happy so I figured that I would plant them in a much bigger pot with new fresh soil and then maybe they would be happier. At first they were outside but as it got colder I brought them inside and now they are standing in a sunny window and seem to be thriving! In the pic you can also see the cute little stool that we sprayed white. Atm I'm trying to study as much as I can for the exam in February. Few pass it and I've only done half of the course so far but I figured that I had to give it a shot at least. Next time I can sit this particular exam will be in a few years time so I think I have to try this time after all. I hope that it is as sunny at your place as it is here!


♥ Susanne

1 comment:

Alexandra said...

Hej!

Tack för kommentaren inne hos mig! Blir så glad :)

Hoppas tentan går bra och hoppas att allt är bra med dig! Visst har ni flyttat nu?

Jag vet att du frågade mig för ett tag sedan, om jag ska stå på marknaden i gamla Linköping första och andra advent. Och japp, det ska jag! Jag ska stå m min mamma och syster! Ses vi där?! :)

Kram Alex