Sunday, June 29, 2008

Staircase and grass!!

Hehe vissa tycker ju måhända att det är lite lustigt att ha gräs på taket men själv tror jag att det kan bli bra. Om jag inte bor i hus så är det nog det jag saknar mest, det behöver inte vara en enorm gräsmatta, bara lite lagom stor så att man kan va på den och så att A kan leka lite. Så nu har gräset kommit på plats och trappan har tagit form. Den är inte klar än för den ska kläs med trästeg också och sen ska trätrallen på plats också både uppe och nere. Men såhär ser det ut just nu. Ha en fin söndag! Söndagskramar till er och så hoppas jag att solen skiner hos er också!





Hehe some might think it rather strange having grass on the roof but I think it could be rather nice. If I am not living in a house that's probably what I miss most. I don't need a huge lawn, just big enough to be on and for A to be able to play on. The grass is now in place and the staircase has been built too. It's not finished yet because there will be wooden steps as well and then the wooden deck will be fitted both upstairs and downstairs. This is how it looks now. Have a peaceful sunday! Sundayhugs all around and hopefully the sun is shining at your end too!

5 comments:

Malin said...

Hej!
Gräset blir ju jätteläckert!
Har inte riktigt förstått vart du bor nånstans, men det ser ju varmt och skönt ut iaf =)
Såklart du får länka till mig, det är bara kul!
Om du vill beställa ett hjärta så går det jättebra, maila mig gärna på vitahjartan@gmail.com så kan du få mer info. Hjärtat du nämnde har jag ett färdigt av, det är ca 14cm i längd och 11,5 cm bred. Om du skulle vilja ha ett som är lite större så kan jag ordna det, tex 18 cm i längd, beror väl lite på vart man vill ha det nånstans.
Tråkigt att det inte gick att rösta, vet inte varför.
Ha en skön söndag!
Kramar Malin

ExPIAtriate said...

Hejsan!
Gräsmattan ser underbar ut, det är något jag längtar efter själv, att springa barfota på gräset och jag vill ju att barnen också ska få uppleva det!
Vi bodde tidigare i Uppsala, där jag pluggade men är själv från Västkusten. Maken fick ett bra jobberbjudande och vi lockades av tanken att få vara utomlands i några år, från början hade vi nog tänkt att återvända efter ett par år men nu ser det ut som att vi blir borta från Sverige en längre tid, men det känns helt ok för min del. Äldsta barnet börjar rota sig och få kompisar och man vill inte rycka upp honom igen. Lillstumpan har nog inte ens en aning om var hon befinner sig i världen!
Ha det gott!
Kram
Pia

Helena Dovier said...

Vad roligt att du ville svara på mina nyfikna frågor! Nu förstår jag hur du har lyckats bo på så många ställen på jorden redan :-).

Takterassen blir ju hur fin som helst. Vilken otrolig lyx att kunna ha en sådan när man bor i lägenhet... Knappast något jag skulle kunna fixa till här i hyreshuset från -49 i centrala Göteborg :-).

Ha en bra start på veckan!

Kram från Helena

Alexandra said...

Vad mysigt att kunna göra en liten gräsmatta så uppe på taket. Det ser helmysigt ut!

Det är så himla mysigt i stugan och mysigt att sova där! Men insekterna slipper vi inte undan! Vi bekämpar getingar för fullt. Så irriterande men det är väl sånt man får lära sig att stå ut med :)

Ha en bra vecka!

Kram Alexandra

Vitt Hemma said...

Å så snyggt det blir med gräset!! Det kommer i att njuta av mycket i sommar!

Kram sofi