Tuesday, June 24, 2008

New plans!

I många år har jag varit intresserad av tolkyrket och nu till hösten så ska jag gå två kurser och det ska verkligen bli jättespännande! Översättning och tolkning går ju hand i hand så det ska bli roligt att se saker ur ett annat perspektiv. Det tråkiga är att jag får lämna solen ett litet tag. Kursen blir spännande och att se vänner igen samt att handla nytt till lgh där vi ska bo. Då vi inte vet hur länge vi stannar så blir det inget jätteprojekt. De har precis lagt nya golv och tapetserat om i lgh. Jag har alltid gillat vita väggar men de är ganska diskreta så det kan nog bli bra ändå med lite vita möbler tror jag. Sängen hade jag velat ha i vitt och 180 x 200 men jag hittar den inte i Sverige? Liatorp-borden tycker jag är jättesnygga. (Bilderna är lånade från IKEA.) Är väldigt sugen på många fina grejer hos Lexington också! Naturligtvis ska vi titta runt lite mer när vi är på plats men än så länge fungerar hemsidor bra! Så jag satt och surfade lite... Har ni tips eller idéer så får ni gärna dela med er! Ha en härlig tisdag, kram!



For many years I've been attracted to Interpretation and this fall I'm going to do two interpretation courses and it is ofcourse ever so exciting! Translation and interpretation go hand in hand and it will be fun to see things from another perspective. The sad part is that I will have to leave the sun for a while. The two courses will no doubt be interesting and seeing family and friends again is always nice and also buying new furniture and decorating the new apartment will be fun. Since we don't know how long we will be staying there it won't be a massive project. They have just redone the floors and put up new wallpaper in the apartment. I've always liked white walls but at least they are pretty discrete so I think it could very well look nice with a few pieces of white furniture. The bed I would have liked white with the measurements 180 x 200 but I can't find it in Sweden? I like the white Liatorp tables. Sober and tranquil. (Pics borrowed from IKEA.) Ofcourse we will be looking around in the stores once we arrive but for now the homepages are enough. Many of the Lexington items are speaking softly to my heart as well. Any thoughts and ideas are more than welcome! So I was surfing a bit... Have an exuberant tuesday! xo

10 comments:

ExPIAtriate said...

Hejsan!
Vad trevligt att du hittade till min blogg! Dina planer för framtiden låter spännande, tolkyrket har även jag varit inne på för flera år sedan, är något av en språknörd!!! Lycka till med renovering och kurserna!Titta gärna in fler gånger framöver!

Kram
Pia

Lilla Blanka said...

Hej Susanne!

Jag skanr också solen *snyft*...ja idag skiner den i och för sig men det är ingen värme :( Det känns nästan som höst..jag vill ut i trädgården...

Åh wow vad fräckt det kommer bli på taket med trall och gräs..helt underbart..ser det framför mig..ljuvligt!

Kram
Mia

Solsjö - Under en vind said...

Vad spännande det låter med både kurs och er lägenhet!

ha det gott, kram!

Emma said...

Vad spännadne med kursen! Du är ju väldigt duktig på engelska! Jag guidar på engelska och det är så jobbigt när man inte finner orden!
Fin er terass kommer att bli!!!


Ha det gott , kram!

E* said...

Hej! Kul att Du kikade in & dessutom lämnade en kommentar!
Roligt med lite halv internationella besök!!! Vilket spännade & lite annorlunda liv Du verkar leva? Kikar in igen framöver för att Se hur det går m er lgh renovering! Ni Ser ut att vara på God väg!/kram

Hem och Lycka said...

Låter spännande och kul, önskar dig lycka till med det! Ja, solen, var 17 tog den vägen?? ;-) kram

Ann-Catrin said...

Hej där!
tack gulliga du för rara gratishälsning inne hos mig.. ja dottern är så lycklig.. de tar bara in 15 st /år!

men så fräckt med terassen.. ohh vad spännande det ska bli att få sen när det växer fram!

Kram på dig!
Ann-catrin

Gårdsromantik said...

Idag har dom ju lovat sol - så jag hoppas verkligen att det stämmer!

Min son har debn där sången i vitt från IKEA.

Kram Maud

Vitt Hemma said...

Spännande med kurs.. Kul att inreda en lägenhet! Lexington har ju såå otroligt mycet fint!!

Kram sofi

Malin said...

Hej!
Tack för din fina kommentar på min sida =)
Vilken spännande blogg du har!
IKEA har ju en säng som heter Aneboda som är lite liknande och den finns i vitt.
Hoppas du har en skön helg!
Kram Malin