Saturday, November 3, 2012

Härliga höstlov!

Denna vecka har sonen haft höstlov och som vi har längtat! Egentligen skulle vi åkt ner till mina föräldrar och hälsat på dem men min Mamma bestämde sig för att åka ner till min Pappa istället och det är klart att hon skulle göra det. Men sonen och jag blev så besvikna så jag tänkte att jag måste hitta på lite grejer för att väga upp det hela.

Jag älskar när hela familjen är hemma, när vi kan sova lite längre på morgnarna och äta frukost ihop eller iallafall inte behöva gå upp tidigt och rusa runt direkt. Vi har haft det så mysigt! Vi har legat och dragit oss i sängen en morgon och sen har vi varit på Astrid Lindgrens Värld med våra härliga vänner! ALV är så fint gjort tycker jag, det är mysigt att gå där och titta och leka. Jag tror att lilla E kommer att älska att gå där om kanske bara ett år eller så. E tyckte att det var skoj i år också men hon är fortfarande liten. Vi gröpte ur en pumpa till Halloween och den blev så fin! Såhär fin blev sonen som magiker och lilla E var utklädd som Nasse ur Nalle Puh. På kvällen gick vi Spökvandring och det var lite mystiskt och spökaktigt! Sonen tyckte det var häftigt och lilla E tog det hela med ro och somnade i vagnen. Här är mina små älsklingar tillsammans med pumpan:
 

Senare i veckan så åkte vi till Simhallen här i stan med samma vänner och vi hade så skoj! Vi lekte, busade, badade, åkte vattenrutschbana, badade bubbelpool och bara myste! Till slut var vi trötta allihop! Lördag åkte vi till Kolmården som hade ett speciellt Halloweenprogram och det var spöken och diverse hemskheter överallt! Till och med delfinshowen var liten Halloweeninspirerad. Ett mycket lyckat höstlov tyckte sonen och vi andra också! Hoppas att ni också har haft ett härligt lov eller iallafall en härlig vecka!

♥ Susanne

1 comment:

Änglar & Hjärtan said...

Hej! Vad roligt att du skrev till mig... har tänkt på er emellanåt! Och så himla roligt att se ett inlägg från dig! Vilket härligt höstlov ni verkar ha haft!
Ja, våra barn börjar bli stora... tiden går! Vi har också varit hemma på höstlovet, men tyvärr har vi ju inte kunnat göra så mkt pga min lunginflammation :( Däremot tror jag att M ändå uppskattat att ha mig här hemma och hon har lekt med kompisar i stort sett hela veckan. Vi har ändå haft morgonmys och frukostmys :) Inte ofta man får den tiden eftersom livet springer på i väldigt hög fart!
Hoppas du mår bra nu med tanke på allt du gick igenom för ett par år sedan!
Ha en skön söndag! Vi hörs igen!
kram Alexandra