Monday, February 1, 2010

A cute little dish!

Nu är februari här och lite motvilligt så har vi plockat bort Julen ur huset. Det är så mysigt med alla adventsljusstakar och stjärnor som lyser upp i mörkret. Massor av snö har vi kvar också och det lyser upp så fint! Överallt så ser jag turkost men jag är inte övertygad som vanligt. Det tar oftast ett tag innan jag vänjer mig vid nyheter. Så hemma hos oss är det återigen några rosa detaljer och kossan har fått sin plats tillbaka där granen stod. Det här lilla fatet hittade jag innan Jul och det kommer från Bruka. Mycket av deras saker är så vackra i dess enkelhet tycker jag precis som Himlas saker! Kudden är från Himla och grytlapparna (bästa kvalitén!) har min lilla Mamma gjort åt mig! Det har varit mycket plugg både hemma och borta men på onsdag skriver jag tentan och det ska bli skönt att få den överstökad! Hoppas att året har börjat bra för er alla!





February has arrived and we have reluctantly removed Christmas from our house. I love the coziness of all the Advent candle sticks and the stars that light up the darkness. Outside the ground is covered in snow and that also brightens up beautifully! Everywhere I see turquoise but I'm not convinced yet, as per usual. It usually takes a while for me to adapt to les noveautés. So at our house there are a few light pink highlights and the cow has once again taken its place where our Christmas tree stood. This little dish comes from Bruka and I happened to stumble upon it before Christmas sometime. Many of their items are simple and somber just like many items from Himla! The cushion is from Himla and the pot-holders (the best quality!) my dear Mom made for us! I've studied a lot lately both at home and away and this wednesday I will sit the exam and I will be very happy once it is done! I hope that 2010 has started off well for all of you!

♥ Susanne

5 comments:

A home far away said...

Hej!
Har julen överlevt så här länge hos er, så härligt!Nyårsdagen åkte granen ut här:)

Kram Gunilla i Singapore

ExPIAtriate said...

Hejsan! Vilket vackert fat, ibland onskar jag att jag kunde fylla en stor lada med vackra saker fran Sverige och ta med mig! Upptackte dock en rolig sak, pa Global Village har i Dubai, som ar som en stor marknad med olika paviljonger fran olika lander, fanns ett litet bas med svenska saker, bland annat de vackra handdukarna fran Horred (som ar mina hemtrakter).
Lycka till med tentan, haller alla tummar. Har ar det fortfarande lite kallt med Dubaimatt matt men harligt. Tio dagar i Afghanistan gav mig lite perspektiv pa tillvaron ocksa, nyttigt!!
Kramar
Pia

Stjärnor & Champagne said...

Har nog inte förstått att du bor här vännen...Har du plockat ut julen nu? hihi jag slängde ut den med besked.Den klänningen är sååå snygg, Esprit. Har allt stått och fingrat på den. Skall kolla in den på stan imorgon.Tack för tipset...
Bruka fatet är underbart.

Kram Anne

VITA NYANSER said...

Så härliga vårig saker!!! Jag lääängtar så till april/maj =)!!!

Ha en sköööön helg!
Kram L-L

Hem och Lycka said...

Vad fint med rosa detaljer!

kram Mia