Thursday, October 2, 2008

Älskade Snuttis! / Darling Sweetheart!

Min lilla söta Snuttis är solen i mitt liv! Tänk så livet förändrades när du föddes och öppnade dina små blå och tittade så sött på mig. Nu har du hunnit bli drygt fyra och tiden springer fram. Du busar, leker, funderar, klurar och tänker, myser, gosar och kramas! Nästan varje dag så förundras jag över allt som du bara kan. Ditt enorma intresse för matte, bokstäver, siffror, läsning, språk problemlösning, bandy, fotboll och snabba bilar. Eller som i morse när du så gulligt kommer in och lägger dig och myser i sängen och nynnar på Curly Sue, Spending My Time och Visit to Vienna och jag ska gissa vad det är för sånger och tänker att jag önskar att jag var så musikalisk som dig. Alla stora tankar som ryms i ditt huvud och som du så gärna delar med dig av och vill diskutera. Nu är du i förskolan och jag sitter och pluggar och jag saknar dig som jag alltid gör. Saknar att se ditt glada, leende ansikte och få krama dig och känna dina små armar krama dig! Jag älskar dig min lille Sanni!

My darling sweetheart is the sun in my life! Life changed radically when you were born and you opened your tiny little blue eyes and looked at me. Now you are almost four and a half and time flies. You play, contemplate, ponder, consider, tease us and you love to snuggle, cuddle and hug! Almost every day I am amazed at how much you just know. Your enormous interest in math, letters, numbers, reading, languages, problemsolving, bandy, soccer and fast cars. Every morning you come in and lay in our bed and yesterday you came in and lay down and I had to guess what songs you were singing and I wish I was as musically talented as you are. All those big thoughts that are your head and that you love to discuss and contemplate. Now you are in daycare and I'm sitting here studying and I miss you like I always do. I miss seeing your little happy, smiling face and I miss hugging you and feeling your small arms hug me! I love you Sanni!

8 comments:

Mjuka said...

vilken liten goding!! Visst förgyller de små våra liv!!
Ha en trevlig helg
kramar M

Ann-Catrin said...

Härligt, underbart inlägg om det finaste och käraste!!

Ryser i kroppen och tycker du skriver så fint!!

Du undrade var vi bor. vid Globen... kanske det klarnar då??


Ha en fin helg med din lilla älskling
kram'A-C

"M" said...

Vad fint du skriver...blir tårögd...precis så man känneer för sin lilla dotter, som är fem år...tiden går så fort...

Hem och Lycka said...

Så sööt! kram

Lilla Blanka said...

Hej vännen!

Åh vad go har ser ut..som en liten ängel! Barnen är så himla söta när de sover tycker jag..har också tagit lite bilder på mina barn när de sussat så gott :)

Vad fint det hjärtformade porslinet är..tack för tipset!

Kram..åh vad jag önskar att jag var i Spanien idag..här har åskat och regnat..värsta höstovädret..hu.

Mia

Alexandra said...

Du satte ord på mina tankar om min dotter! Och vad söt han är din son! visst är de för underbara de små liven! Men ibland kan min lilla söta flicka verkligen reta gallfeber på mig! hihi... hon vet hur hon ska göra för att reta mig! Men åh vad jag älskar min ljuvliga dotter!

Vilket underbart inlägg!

Kram Alexandra

IKT i min vardag said...

Så vackert du skriver om din son.
Det är inte klokt att man kan älska någon så mycket som man älskar sitt barn :-)

Kram på dig!

ExPIAtriate said...

Vilka vackra ord om din son, vet precis hur du kanner. Den dar villkorslosa karleken man kanner for dessa sma varelser som driver en till vansinne men som man samtidigt alskar sa innerligt och vill beskydda hela livet... Min son ar fem nu och aker skolbuss sjalv, lar sig skriva och rakna pa frammande sprak, det kanns sa konstigt, nyss var han ju en liten bebis... Och nummer tva ska vi inte tala om, hur hann hon bli 1,5???
Ha en skon helg!!
Kram
Pia