Wednesday, July 23, 2008

White or offwhite?

Renoveringen fortsätter och nu har killarna börjat måla inomhus. Först var jag säker på att jag ville ha riktigt vita väggar men nu velar jag. Eftersom solen nästan alltid skiner här och ligger på så blir det ganska starkt vitt så jag bad dem måla lite benvitt/offwhite för att se hur det blir. Det blev ingen enorm skillnad bara inte lika skarpt vitt. I det riktigt vita rummet så ser det nästan lite svagt blått ut och jag undrar om det är på grund av solen. I det benvita rummet så ser det nästan kritvitt ut i solen. Så det lutar åt att det blir benvitt. Men sen funderar jag på möblerna. Vi har en vit byrå i sovrummet, vita gardiner blir det och sofforna kommer få ny, vit klädsel. Men möbler kanske inte är riktigt riktigt vita? Äh.... det var svårt det här. Har ni några tankar eller funderingar angående vitt eller benvitt? Vad säger ni, vilket hade ni valt och varför? Ha en skön kväll!
Renovation continues and the guys have now started repainting indoors. At first I was certain that I wanted brilliant white walls but now I'm not sure. Since the sun almost always shines here and it's constantly shining in into the rooms it is a quite bright white and so I asked them to paint a little offwhite to see how it will look. There wasn't an immense difference, only not as bright white. In the brilliant white room it almost looks a tiny bit light blue and I wonder if that is because of the sun. So now I am leaning towards offwhite. Then I go off thinking about the furniture. We have a white set of drawers, we will have white curtains and our couches will get new covers that will also be white. But maybe furniture isn't exactly bright white? It's a hard decision. Do you have any thoughts or ideas concerning brilliant white or offwhite? What would you have chosen and why? Have a nice evening!

1 comment:

Alexandra said...

Det är svårt det där med vitt eller benvitt. Jag ska måla vårat kök i äggskalsfärg och det är väl inte riktigt kritvitt. Som du säger så kanske det blir för starkt ljus när solen ligger på. Jag för min del skulle nog välja benvitt.

Förresten... vad roligt att du ska försöka komma förbi marknaden om ni är i Sverige! Hoppas! :)

Kram Alexandra